logo print

Cum creezi campanii email cu valoare adaugata

Desi posta traditionala a pierdut foarte mult teren, posta electronica poate utiliza mai multe teorii devenite deja clasice, de trimitere a scrisorilor pentru a imbunatati astfel campaniile de email marketing.

Prima impresie este foarte importanta

Imagineaza-ti ce faci cand ajungi acasa dupa o zi obositoare de munca. Iei corespondenta din casuta postala si o surfilezi repede: "factura, factura, reclama, oferta de credit...". Este nevoie de o corespondenta speciala pentru a mai trezi interesul in zilele acestea.

Acum, imagineaza-ti Inbox-ul cand ajungi dimineata la serviciu: "SPAM, SPAM, newsletter, SPAM...". Diferenta fata de primul caz este ca in Inbox surfilezi mult mai multe scrisorile fata de posta traditionala, zeci sau chiar sute.

Trebuie sa fim sinceri. In tot acest vacarm, un simplu plic alb cu o adresa de expeditor nu se mai potriveste. Este identic si pentru un email. Pastreaza in minte aceste elemente pe care destinatarul le priveste:

  • Subiectul mesajului. Subiectul mesajului descrie in mod clar continutul email-ului ? Utilizatorul primeste ceva de valoare daca deschide acel newsletter ? Exemplu: "Cupon de reducere de 15% !"
  • Campul Expeditor (From). Expeditorul mesajului este o persoana pe care utilizatorul o cunoaste si cu care este familiara, sau este doar o adresa de email aleatoare cu care utilizatorul nu are nicio legatura ? Exemplu: "Marketing@CompaniaMea.com"
  • Grafica & design. Daca un utilizator ar deschide totusi email-ul, acesta i-ar atrage atentia in doua secunde ? Cu alte cuvinte, exista un mix optim intre text si culoare care atrage privirea ? Paragrafele sunt separate pentru o lizibilitate usoara ?

Ofera ceva de valoare

Sa consideram urmatorul scenariu: cateodata, primesc un email nesolicitat cu privire la ultimele locuinte de vanzare de la un agent imobiliar. Avand in vedere ca tocmai m-am mutat intr-o locuinta noua, sansele ca eu sa cumpar inca o locuinta sunt foarte mici. De aceea, la o prima vedere, acest email nu ma intereseaza deloc. Cu toate acestea, agentul imobiliar trimite un newsletter bine structurat in care ofera sfaturi pentru intretinerea plantelor de apartament, zugraveli, credite ipotecare, noutati locale. Asta este chiar interesant !

Atunci cand creezi un newsletter trebuie sa oferi ceva valoros utilizatorului final. Considera urmatoarele tipuri de valoare:

  • Valoare monetara. Daca oferi o anumita reducere, oferta, atunci creezi valoare intrinseca email-ului tau.
  • Valoare informationala. In loc sa trimiti un comunicat de presa in care se anunta aparitia unui nou tip de ciocan, mai bine trimite un mesaj despre cum as putea sa folosesc acest produs. Trimite un newsletter prin care arati cum poate fi construita o casuta pentru pasari. S-ar putea sa descopar nevoi pe care nu credeam ca le am !
  • Valoare de oportunitate. Ofera ceva de care nu beneficiaza toata lumea, ceva la care nu toti au acces. Creezi un sentiment de apartenenta la un anumit grup iar oamenii se simt speciali.

De luat in considerare...

Mai jos sunt cateva elemente de care un om de email marketing trebuie sa tina intodeauna seama:

  • Intodeauna trimite invitatie la abonare si respecta cerintele legislatiei CAN-SPAM. Astfel, te asiguri ca trimiti newsletter numai acelor persoane care doresc. Totodata, iti mentii o buna reputatie.
  • Intodeauna creeaza segmente pe baza de date. Este important sa trimiti mesajul unei audiente bine predefinite. De aceea, creeaza segmente pe baza de date in functie de anumite demografice: sex, zona, preferinte, si trimite apoi un newsletter diferentiat.
  • Intodeauna verifica si testeaza. Compara mai multe design-uri pentru aceeasi campanie, alege din mai multe titluri pentru campanie, pana obtii o varianta optima.
  • Intodeauna lasa optiunea de dezabonare. Nimic nu poate fi mai dezarmant decat imposibilitatea unui om de a nu putea decide cu privire la dorintele sale. De aceea, lasa intodeauna posibilitatea de dezabonare deschisa.

Abonare Newsletter: