logo print

Cum sa eviti filtrele de SPAM cand trimiti campanii de email

In mod surprinzator, cel care expediaza campania de email are un impact mai mare asupra deliverabilitatii mesajului in Inbox-ul abonatului decat furnizorii de email (Yahoo, Gmail etc.). Cu alte cuvinte, expeditorii de email-uri influenteaza in mod direct daca mesajul trimis ajunge in Inbox-ul abonatului, si nu furnizorii de email (Yahoo, Gmail etc.).

De aceea, pentru a evita filtrele de SPAM cand trimiti campaniile de email, trebuie sa ai in vedere mai multe aspecte:

  1. Reputatia IP-ului si a domeniului care trimit. Furnizorii de email (Gmail, Yahoo etc.) acorda o importanta deosebita reputatiei domeniului si a IP-ului care trimit campaniile de email. De aceea, este necesar, ca de fiecare data, sa se trimita numai email-uri relevante si solicitate. Daca se trimit prea multe email-uri si acestea raman nedeschise, este posibil ca furnizorii de email sa iti blocheze pe viitor toate email-urile trimise. Reputatia IP-ului care trimite se poate verifica pe diferite site-uri cum ar fi Senderscore.org;
  2. Listele de abonati. Listele de abonati trebuie sa contina persoane reale care si-au dat acordul de a primi newsletter-ul companiei. Totodata aplicatia de trimitere email-uri trebuie sa ofere posibilitatea de a curata listele de abonati in mod constant printr-o gestiune eficienta a bounce-urilor (en. bounce, trimitere esuata). Bounce-urile sunt de doua tipuri: (1) hard bounce-uri, de exemplu, trimiterea email-ului la respectivul contact a esuat intrucat respectivul email nu mai exista, si (2) soft bounce-uri, de exemplu, trimiterea a esuat intrucat casuta postala este deja plina etc.;
  3. Continutul mesajului trimis. Filtrele de SPAM acorda o importanta deosebita mai multor elemente ale continutului mesajului, cum ar fi:
    • Folosirea frecventa a cuvintelor cu potential de SPAM, cum ar fi: bonus, oferta urmate de multe semne de exclamatie si/sau cuvinte scrise cu majuscule etc.;
    • Reputatia link-urilor din mesajul trimis;
    • Raportul intre numarul de imagini si textul efectiv;
    • Marimea email-ului;
    • Reputatia serverelor care gazduiesc imaginile din mesaj etc.;
  4. Adresa de email care apare in campul From (Expeditor). Exista un algoritm foarte avansat care analizeaza adresa de email ce trimite newsletter-ul. Spre exemplu, vorbim de un alt rezultat daca adresa de email care trimite are forma suport@nume_domeniu.ro decat daca se foloseste forma newsletter@nume_domeniu.ro;
  5. Feedback pozitiv de la abonati. Poti solicita abonatilor sa iti whitelist-eze adresa de email de pe care trimiti campania de email. Acest lucru se poate obtine daca acestia iti salveaza adresa de email in contactele proprii, daca bifeaza optiunea Allowed sender sau Not SPAM etc.;
  6. Continut cu potential inselator. Furnizorii de email manifesta o precautie sporita si, in general, blocheaza continutul care:
    • Foloseste anumite caractere pentru a evita filtrele de SPAM, cum ar fi: O.F.E.R.T.A., b-o-n-u-s etc.;
    • Incepe cu fraze amagitoare, cum ar fi: Re:, Fwd: pentru a crea senzatia de continuare a unei conversatii mai vechi;
    • Solicita informatii despre utilizator ca urmare a faptului ca acesta este presupusul castigator al unui premiu;
    • Trimite tot continutul email-ului sub forma unei imagini pentru a bloca cititoarele automate sa analizeze textul etc.;
  7. Scoring-ul de SPAM. O aplicatie profesionala de email marketing ofera posibilitatea de calcul a scoring-ului de SPAM care arata probabilitatea ca furnizorii de email sa iti considere newsletter-ul drept SPAM. Un astfel de test tine cont de mai multe elemente, cum ar fi: anumite cuvinte riscante, URL-uri blacklist-ate, raportul intre numarul de imagini si textul efectiv etc.;
  8. Testarea deliverabilitatii. O metoda eficienta de testare a deliverabilitatii email-ului trimis este aceea de a crea conturi la furnizorii importanti de email (Yahoo, Gmail etc.) si de a trimite newsletter-ul la aceste conturi. Se verifica daca email-ul a ajuns in Inbox si modalitatea de afisare a acestuia. Este cunoscut faptul ca furnizorii de email afiseaza acelasi continut HTML in mod diferit in browser. De aceea, o aplicatie profesionala de email marketing trebuie sa ofere posibilitatea de previzualizare a newsletter-ului in mai multi clienti de email, cum ar fi: Yahoo, Gmail, AOL, Hotmail, Outlook 2003, Outlook 2007 etc. pentru a putea realiza o estetica agreabila a newsletter-ului in toti clientii de email;
  9. Frecventa de trimitere. Un numar prea mic de newslettere trimise poate avea un impact negativ asupra deliverabilitatii intrucat abonatii pot uita ca s-au abonat si nu mai deschid email-ul. Schimbarea frecventa a textului afisat in campul Expeditor poate creea senzatia ca acest expeditor nu este cunoscut. Totodata, se considera a fi buna practica daca design-ul newsletter-ului urmeaza un anumit tipar de prezentare a informatiei.

Citeste aici mai multe detalii despre cum poti trimite campanii email personalizate folosind o aplicatie profesionala de trimitere campanii care ofera facilitati sporite de deliverabilitate.

Abonare Newsletter: