logo print

Metode de a inlatura barierele de atentie in campaniile de email trimise

Utilizatorii de Internet sunt persoane care nu acorda atentie lucrurilor neimportante. Ei isi focalizeaza interesul pe acele mesaje care contin informatii percepute ca fiind interesante, si de la care spera sa obtina ceva de valoare in schimb. Cu toate acestea, exista un numar de "obstacole standard" sau "bariere" care se interpun intre mesajul trimis prin campaniile de email trimise si atentia cititorului.

Pentru a inlatura barierele de atentie privind campaniile de email trimise, este recomandabila urmarea anumitor metode, si anume:

  • Trimite mesajele numai in INBOX-ul abonatilor. Un aspect deosebit de important, care creeaza impresia de profesionalism, se intampla atunci cand mesajul trimis ajunge in INBOX-ul abonatului, si nu in directorul de SPAM sau JUNK EMAIL. Numai aplicatiile de campanii email care nu fac SPAM trimit newsletter-ele in INBOX-urile abonatilor.
  • Creeaza de la inceput impresia de valoare. Evita o abordare standard si simplista inca de la momentul abonarii la newsletter-ul companiei, prin personalizarea mesajului de confirmare. Poti adauga o previzualizare a produselor oferite sau poti oferi chiar un discount special.
  • Nu trebuie sa treaca prea mult timp intre campaniile de newsletter trimise. Daca campaniile de email sunt trimise mai rar decat o data pe luna, exista riscul sporit ca sa pierzi interesul abonatilor tai. Daca trece mai mult de o luna, abonatii vor uita chiar si faptul ca sunt abonati la newsletter-ul respectiv. Este ideal ca newsletter-ul sa fie trimis cu regularitate; nu foarte des pentru a nu sufoca audienta, dar nici foarte rar incat acestia sa uite despre ce business este vorba. Nu in ultimul rand, frecventa campaniilor de email depinde foarte mult si de specificul afacerii promovate. Un website de stiri va trimite newslettere foarte frecvent, chiar zilnic, spre deosebire de un website care promoveaza produse de gradinarit.
  • Trimite campania de email atunci cand este cel mai probabil ca sa fie citita. Desi nu exista o regula de aur care sa arate cand este cel mai propice pentru a trimite un newsletter, prin testari repetate se poate observa, in timp, cand rata deschiderilor este cea mai ridicata pentru o campanie. O aplicatie profesionala de trimitere campanii email trebuie sa ofere aceasta facilitate, pe langa altele asemenea, cum ar fi: rata de click-uri, link-urile vizitate de utilizatori, abonatii care au dat click pe un anumit link etc.
  • Evita practicile care slabesc increderea abonatilor. Este probabil ca la inceputul campaniilor de email, un titlu tendentios, care nu reflecta continutul mesajului, poate creste rata de deschidere a email-urilor. Cu toate acestea, este evident ca abonatii isi vor pierde increderea si chiar se vor dezabona de la newsletter-ul respectiv.

Abonare Newsletter: