logo print

Cum cresti rata de conversie a website-ului tau

Rata de conversie se refera la capacitatea website-ului de a transforma un vizitator obisnuit intr-un vizitator care actioneaza. Iar actiunea dorita difera in functie de scopul pentru care a fost construit website-ul (un magazin virtual, site de prezentare, blog, ziar online etc.) si poate fi: fie achizitia unui produs, postarea unui comentariu sau abonarea la un newsletter.

Astfel, pentru a creste rata de conversie este important de stabilit tipul de raspuns ce se doreste a fi primit de la vizitatorul aflat pe site, dar trebuie avute in vedere si urmatoarele reguli de buna practica pentru optimizare site:

Foloseste designul si navigabilitatea intre pagini pentru a directiona vizitatorul catre o anumita actiune

Unul dintre scenariile de baza in mediul online este ca site-ul tau ofera un produs spre vanzare. Vizitatorul aflat pe site-ul tau doreste mai multe informatii despre produsul respectiv. Cum vizitatorul este direct interesat de acel produs, daca oferta prezentata este credibila, atunci vizitatorul poate decide si achizitia respectivului produs.

Pentru ca acest scenariu sa se materializeze, este important sa iti raspunzi obiectiv la mai multe intrebari:

  • Site-ul tau are un design conform cu scopul pentru care a fost creat, care sa permita vizitatorului o intelegere facila a etapelor de parcurs pentru a realiza o anumita actiune?
  • Navigabilitatea in site este clara sau vizitatorul se poate rataci usor printre pagini?
  • Site-ul este rapid sau vizitatorul pierde timp pretios la incarcarea anumitor pagini?
  • Informatia de interes ridicat este prezentata in mod vizibil?

Inlatura anonimatul pentru a creste credibilitatea site-ului

In general, site-urile nu mentioneaza nimic despre persoanele aflate in spatele lor, manifestand o forma de anonimitate excesiva. Pana la urma, de cine sau de ce te ascunzi? Credibilitatea creste atunci cand vizitatorul poate crea o conexiune intre site si persoanele existente, fie prin postarea unui profil, a unui formular de contact, adresa de email, telefon etc.

Alege o dimensiune de site specifica audientei vizate

Ar fi impropriu daca dimensiunea site-ului nu se pliaza pe cerintele audientei vizate. Rezolutia propice se stabileste usor din statistica oferita de Google Analytics. Daca nu esti sigur, poti opta pentru rezolutia clasica de 1024x768 pentru a acoperi toate cazurile posibile, inclusiv monitoarele de generatie mai veche.

Poti considera un design interactiv in functie de specificul site-ului, pentru a lua in considerare atat vizitatorii ce navigheaza de pe calculator, cat si pe aceia care navigheaza de pe telefon, tableta etc.

Utilizeaza un font care aduce o nota de credibilitate, dar si personalitate paginilor

Fontul ales personalizeaza paginile din site, bannerele, imaginile, logo-ul de companie si influenteaza credibilitatea prin atitudinea si tonul pe care il inspira. Totodata, trebuie avut in vedere ca anumite fonturi se pliaza mai bine pe anumite segmente si domenii. Cu toate acestea, exista fonturi care trebuie evitate, cum ar fi Comic Sans, care poate fi folosit, poate, in constructia unui site destinat copiilor.

Foloseste culorile pentru a influenta actiunile vizitatorilor

Sunt cunoscute proprietatile culorilor asupra psihicului uman. De aceea, culorile joaca un rol important pentru website-ul tau. Spre exemplu, culoarea verde este asociata cu o stare de concentrare si armonie. Albastrul poate indica serenitate si calm. Folosind aceste avantaje, poti induce vizitatorilor o stare de spirit care emana energie, relaxare, atentie, furie, orice efect la care te poti gandi. Cu toate acestea, trebuie sa alegi culori contrastante intre fundal si text pentru a oferi lizibilitate paginii web.

Abonare Newsletter: