logo print

Factori SEO cu impact asupra ranking-urilor Google

Din nefericire, exista o zona gri ce inconjoara SEO. In timp ce multi au inteles beneficiile pe care le poate aduce, exista inca un procent relativ mare care considera ca SEO este o pierdere de timp si de bani. Este totusi corect sa spunem ca SEO a avut parte de critici pertinente, insa trebuie sa avem in vedere ca SEO chiar exista si nu este doar o forma magica de voodoo.

SEO nu este decat un tichet de buna practica pentru site-uri. SEO este format din principii vitale care trebuie aplicate in procesul de constructie si promovare site, daca vrei sa ajungi in primele pagini in Google. Aceste principii sunt complexe, iar daca nu doresti sa le intelegi, cel mai bine este sa apelezi la sfaturile unui specialist. Totusi, aceste principii se refera in principal, la:

  • Continutul site-ului

Imagineaza-ti un site fara cuvinte. Nu numai ca nu ai avea clienti, dar nu ai avea nici ranking Google. In masura in care ai un continut atractiv, inseamna ca per total, contribui la capacitatea totala a site-ului de a iesi in fata.

Continutul trebuie creat pentru vizitator si nu doar pentru motoarele de cautare. Foarte multi webmasteri si copywriteri scriu un continut cat mai bogat in cuvinte cheie destinate vanzarii de produse si servicii (money keywords) si se indeparteaza de la ideea de a oferi un text cu valoare adaugata pentru vizitatori. Desi poate genera temporar un trafic mai mare, in aceste conditii, rata de conversie este minima. O alta practica des intalnita - mai ales in media de la noi - este redactarea unor titluri sau paragrafe “senzationale” care nu au nimic in comun cu ideile si continutul articolului. Acest tip de redactare poate determina, pe termen scurt, o rata mai mare de click in site dar va determina un discomfort vizitatorului care a acordat timp paginii, ducand in final la rate mai mari de abandon al site-ului. Ca si ideee esentiala, este important sa redactam un text care aduce plus valoare si care pune in evidenta concis avantajele produselor sau serviciilor ce se doresc a fi marketate, respectand totodata bunele practici SEO.

  • Link-urile externe

Al doilea factor de baza al SEO are in vedere link-urile pe care le primesti. Link-urile nu se obtin la fel de usor precum se obtine textul de continut al site-ului; achizitia lor cere timp si eforturi sustinute, insa fara acest criteriu, este aproape imposibil sa obtii un ranking bun pentru site. Google va considera ca site-ul este demn de luat in consideratie si astfel, de afisat, daca acesta este promovat de alte site-uri prin link-uri.

Prin aceste link-uri site-ul este considerat o autoritate in domeniu, dar, totodata, aceste link-uri aduc si vizitatori. Link-urile obtinute trebuie sa aiba un caracter natural si nu artificial. Daca respectivele link-uri sunt achizitionate, este important sa fie pe website-uri care au o audienta similara business-ului nostru.

  • Viteza site-ului si linking intern

Viteza site-ului este un principiu nou in SEO. Asta inseamna ca timpul de incarcare al paginilor este un factor de ranking pentru Google. Oricum, cand construiesti un site, este bine sa ai in vedere satisfactia finala a unui vizitator; nici tu nu ai astepta 10 secunde sa se incarce o pagina, de aceea, nu te astepta ca altcineva sa o faca.

Incepand cu 2013, Google acorda o importanta sporita website-urilor cu timp mic de incarcare a paginii datorita cresterii exponentiale a traficului provenit de pe dispozitive mobile. Poti testa viteza site-ului tau folosind platformele GTmetrix si GooglePageSpeed.

  • Descrierile Meta + alte elemente HTML

Cand vine vorba de click-uri de la cei care cauta pe Google, descrierile Meta pot fi vitale. La fel ca si titlurile H1, titlurile Meta aduc un plus pe partea de optimizare site si in relevanta SEO. Foarte multi se indoiesc de aceste criterii prin prisma faptului ca nu sunt suficient de relevante, insa chiar si un minim in plus e un pas inainte pentru optimizare google.

O formatare corecta al unui document HTML cu un Outline prietenos va avea un efect benefic in pozitionarea website-ului in motoarele de cautare.

  • Implementarea Schema.org

O implementare corecta pentru schema.org va determina aparitia in rezultatele afisate de catre motoarele de cautare unor rezultate imbogatite si personalizate care vor determina o rata de click (CTR) pe anunturi mult mai buna.

  • Linking Intern

Linking-ul intern este vital pentru orice site si cade in atributiile dezvoltatorului. Acest principiu este logic, intrucat linking-ul intern se refera la crearea unei harti a site-ului. Daca ai paginile interconectate iar continutul poate fi afisat prin link-uri usor depistabile, atunci vor beneficia si vizitatorii dar vei primi si un ranking bun de la Google. Daca vrei sa adaugi un plus de relevanta pentru motoarele de cautare, foloseste cuvinte cheie in constructia link-urilor interne.

Insa cel mai important lucru este sa ai deschidere catre noutate. SEO este o intreaga filosofie care trebuie aplicata si inteleasa. Citeste si alte modalitati de optimizare site. Pentru ca, daca vrei sa ajungi in primele pagini ale motoarelor de cautare, trebuie sa fii inarmat cu un arsenal complet de metode de promovare site.

Abonare Newsletter: