logo print

Te-ai gandit sa-ti optimizezi website-ul pentru navigarea pe telefon?

Navigarea pe telefon inregistreaza o crestere puternica in ultima perioada, ceea ce este extrem de important. Pentru a beneficia de acest avantaj, este necesara o anumita adaptare si optimizare a website-ului pentru navigarea si cautarile Google lansate cu ajutorul telefonului mobil, avand in vedere ca, exista diferente clare intre cautarile clasice lansate de pe calculator si cautarile lansate de pe mobil.

  1. Utilizatorii de mobil folosesc expresii mai scurte pentru cautarile Google. Cei care navigheaza de pe mobil folosesc fraze si cuvinte cheie mai scurte pentru ca este mai dificil sa introduci textul de la o tastatura de telefon decat de la o tastatura de calculator, chiar daca respectivul telefon este dotat cu tastatura Qwerty. Daca nu ai un rank bun pe cuvinte cheie scurte (pentru care oricum se inregistreaza competitie mare), pierzi traficul de pe mobil.
  2. Cautarile lansate de pe mobil au caracter local. Pe langa faptul ca se cauta cuvinte cheie scurte, se cauta si locatii. Este usor de inchipuit: cineva sta in strada si, nestiind un loc retras si placut, cauta o locatie pe telefonul mobil. Cautari de tipul 'pizza unirii' sunt chiar frecvente.
  3. Se cauta informatii de actualitate. Rezultatele sportive, stirile, datele meteo, informatiile financiare sunt printre cele mai populare cautari. Alte cautari se refera la cafenele, restaurante, pizzerii, locuri de agrement. Daca site-ul tau face parte din aceste categorii, atunci cu siguranta trebuie sa ai in vedere optimizarea pentru telefonul mobil.
  4. In cautarile pe mobil, top 10 este de fapt top 3. Utilizatorii nu sunt incantati de paginile lungi, in care trebuie sa faca uz de Scroll foarte mult. In varianta monitor de calculator, prima pagina cu rezultate Google are 10 pozitii, insa aceeasi pagina pe telefonul mobil este impartita in doua-trei ecrane. De aceea, top 10 rezultate (prima pagina in Google, varianta monitor de calculator) devine top 3 in varianta telefon mobil. Pentru a atrage un vizitator este necesar ca website-ul sa fie macar in primele 3, 4 pozitii.
  5. Website-ul adaptat pentru cautarea pe mobil trebuie promovat in motoare de cautare specifice. Promoveaza website-ul in motoare de cautare pentru telefon, portaluri pentru telefon si directoare. De foarte multe ori, utilizatorii de telefon nu folosesc Google pentru cautare intrucat sunt afisate toate website-urile inclusiv cele neadaptate pentru mobil, si astfel gasirea unui rezultat optim este dificila. Ca sa evite asemenea situatii, utilizatorii merg la sigur si aleg website-urile dintr-un anumit portal care stiu sigur ca afiseaza numai website-uri adaptate pentru mobil.
  6. Urmeaza standardele de profil. Standardele privind crearea paginilor web pentru telefon sunt diferite dar trebuie respectate. Chiar daca website-ul nu respecta standardele pentru telefon mobil, acesta este totusi afisat, insa codul este interpretat diferit si rezultatele vizuale pot fi dezastruoase.
  7. Nu uita de Meta.txt. Meta.txt este un fisier special care contine o descriere scurta a continutului website-ului. Acest fisier este indexat direct de catre motorul de cautare, si chiar daca website-ul nu este accesibil, este totusi inclus la cautari. Meta.txt este similar cu fisierul robots.txt, specific cautarilor lansate de pe calculator, dar contine si metatag-uri, ceea ce permite scrierea de continut. Formatul fisierului este bazat pe coloane. Fiecare camp din acest fisier urmeaza sintaxa <numecamp>:<valoare>. Avantajul Meta.txt este ca este usor de citit atat de motorul de cautare cat si de utilizatori.
  8. Foloseste pagini scurte pentru website. Scopul celor care navigheaza este sa gaseasca o informatie in mod rapid. De aceea, ar fi bine ca website-ul sa aiba o varianta scurta afisabila numai pe telefoane.
  9. Tine cont de sugestiile de cuvinte pe care le ofera Google la cautare. In alegerea cuvintelor cheie pentru website, trebuie sa verifici care sunt si sugestiile oferite de Google la cautarea respectivelor cuvinte cheie, intrucat foarte multi utilizatori aleg o sugestie pentru a nu mai introduce textul de la tastatura.
  10. Previzualizeaza website-ul pe diferite telefoane. Este bine sa previzualizezi pe cat mai multe telefoane. Oricum, avand in vedere toata varietatea de ecrane si rezolutii de telefon, este imposibil sa verifici 100%. Dar oricum, este mai mult decat nimic. Chiar daca reusesti sa obtii trafic pentru website de pe telefoanele mobile, trebuie sa fii constient ca utilizatorii vor pleca daca website-ul este distorsionat. Cel mai bine ar fi sa eviti transcodarea - adica, website-ul ar trebui adaptat din start pentru telefon, si nu lasat la discretia browser-ului pentru afisare.

Navigarea si cautarile de pe telefonul mobil au aparut recent, insa cresc exponential; de aceea, trebuie avut in vedere si acest domeniu nou. Daca nu esti sigur ca trebuie sa adaptezi website-ul pentru cautarea de pe mobil, foloseste instrumentul Google AdWords pentru a identifica numarul de utilizatori care viziteaza website-ul de pe telefon. Daca acest numar este mare, ar trebui sa iei in considerare o optimizare a website-ului si pentru telefoanele mobile.

Abonare Newsletter: