logo print

O discutie despre strategii SEO

Cu totii stim cat de importanta este optimizarea SEO pentru un clasament (ranking) mai bun al website-ului. De aceea, este evident ca toate website-urile de pe Internet urmaresc sa obtina un ranking mai ridicat, iar acele website-uri care au deja un ranking de top, urmaresc sa isi mentina pozitia existenta. Motivul care sta la baza acestui comportament este ca printr-un ranking ridicat creste profitabilitatea afacerii intrucat un ranking de top aduce un numar mai mare de vizitatori, implicit, un numar mai mare de clienti potentiali.

De aceea, acest articol pune in discutie diferitele tipuri de strategii pentru o mai buna optimizarea site privind motoarele de cautare. O strategie este un plan conceput ce trebuie urmarit pe o anumita perioada de timp pentru a atinge un rezultat dorit. In aceeasi maniera, optimizarea pentru motoare de cautare SEO (Search Engine Optimization) si promovare site trebuie sa urmeze o strategie pentru o anumita perioada de timp.

  • Strategiile ofensive: Cand vorbim despre strategii SEO, acest tip ne apare prima data in minte caci este cea mai intalnita strategie SEO ce este folosita de catre companii pentru a ridica website-ul de pe pozitia curenta. Totodata, este tipul cel mai costisitor de strategie SEO si implica riscul de a fi semnalat ca SEO negativ, in acest caz, daca nu se respecta anumite intervale de timp.
  • Strategiile defensive: La polul opus strategiilor ofensive, exista intodeauna strategiile defensive. Acestea sunt concepute pentru a apara un ranking deja atins prin crearea anumitor bariere ce nu permit altor website-uri concurente sa castige pozitia curenta a website-ului avut in vedere. De exemplu, daca website-ul a atins un Page Rank 7, este mai putin probabila o incercare de provocare a acestuia de catre alte website-uri pentru a-i prelua pozitia.
  • Strategiile cu scop ascuns: Aceste tipuri de strategii au o forma extrem de interesanta si presupun crearea unei false impresii pentru competitori, anume ca website-ul dumneavoastra nu reprezinta o amenintare reala pentru ei. Astfel, se castiga timp pentru ridicarea website-ului, fiind astfel prea tarziu pentru ceilalti competitori sa ia masuri impotriva atunci cand acestia costientizeaza scopul real al website-ului avut in vedere. De exemplu, se poate lansa reteaua sociala a website-ului intr-o anumita nisa, insa fara sa se concentreze pe aspectele critice pana la un anumit moment dat, obtinandu-se astfel anumite avantaje ascunse.
  • Strategiile de tip gherila: Aceste strategii implica lansarea unui numar mare de website-uri noi de mici dimensiuni concepute pentru anumite cuvinte cheie care sa redirectioneze catre website-ul principal prin anumite link-uri. Aceasta tactica presupune existenta unui profesionist SEO extrem de priceput pentru ca ceilalti sa nu observe similitudini intre aceste website-uri, descoperindu-se astfel ca este vorba despre aceeasi afacere.
  • Strategiile de intimidare SEO: Aceste strategii nu sunt recomandate, nu au un impact mare si au un substrat negativ intrucat presupun intimidarea concurentilor de a va lasa in afara sferelor lor de interes.

Abonare Newsletter: