logo print

Web design – Caracteristici pe care fiecare site ar trebui sa le aiba

In forma sa de baza, un site este format din doua elemente principale: forma (imaginea companiei) si functionalitate. Un site cu o functionalitate adecvata va permite utilizatorilor o navigare usoara de la pagina A la pagina B, intarind la fiecare pagina nou accesata, imaginea si mesajul companiei pana cand vizitatorul va intelege necesitatea produselor si serviciilor acesteia. Totusi, intre acestea doua elemente principale, exista 5 componente care fac posibil procesul de productie.

  1. Continut fluid - Un continut bine scris este ca un ghid la muzeu. Este necesar, subtil, si mai ales, eficient. Vizitatorii pe site nu trebuie sa vaneze informatia. Continutul trebuie sa curga intr-o maniera naturala si necomplicata, astfel incat, cititorul sa fie condus fara efort, nu numai la raspunsurile corecte, dar mai ales la concluziile corecte - si anume ca produsul sau serviciul tau este exact de ce are nevoie.
  2. Design atragator - Daca continutul este rege, atunci web design-ul este coroana si sceptrul. Un design atragator, bazat pe template-uri si pe un layout modern va scoate artistic continutul in evidenta. Chiar inainte de a lectura un singur cuvant, desing-ul general al site-ului este primul lucru pe care un vizitator il observa. Web design-ul este simbolic pentru intreaga imagine a companiei, iar daca un site arata neprofesional, dezorganizat sau daca continutul este invechit, utilizatorul va merge pur si simplu mai departe.
  3. Pagina de contact - Era digitala in care traim poate fi un loc impersonal si rece. Un continut prietenos sau poate, niste emoticon-uri sunt limita "amprentei personale" pe care un site le poate oferi unui vizitator. O pagina de contact aduce legitimitate si un element de umanitate in imaginea companiei. Este comfortabil pentru consumator sa stie ca exista oameni reali in spatele cosmetizarii digitale.
  4. Call to action - Multi dintre vizitatori vor ajunge pe site din intamplare, in timp ce altii se afla in cautarea unor astfel de produse si servicii ce sunt prezentate pe site. Este bine de organizat site-ul astfel incat utilizatorii sa stie ca site-ul nu doar ofera informatie, dar si elemente care pot fi cumparate. O chemare la actiune eficient construita va avea aceleasi rezultate ca o reclama afisata intr-un magazin care creeaza impulsul de a cumpara.
  5. Precizare privind dreptul de copyright - Dupa tot timpul alocat si efortul sustinut pentru realizarea prezentei pe web, ar fi neintelept ca sa lasi o usa deschisa pentru alti oameni de afaceri sa iti fure munca. Partea care tine de copyright face parte din identitatea companiei. O notita de copyright este necesara pentru protectia legala a continutului, in masura in care un competitor decide sa fure continut de pe site.

Atragerea vizitatorilor pe site este importanta insa totodata, site-ul trebuie sa le ofere un motiv ca sa ramana cat mai mult. Aplicand aceste elemente, vizitatorii care poposesc pe paginile site-ului se vor transforma in scurt timp in clienti fideli.

Abonare Newsletter: