logo print

Elemente esentiale in web design – Intelege cumparatorii si deciziile lor de cumparare

Web design-ul site-ului tau se pliaza pe preferintele clientilor potentiali? Ei bine, de cele mai multe ori, oamenii de afaceri ar raspunde negativ la aceasta intrebare. Atunci cand dezvoltam aplicatii web sau un site de prezentare, de cele mai multe ori, compania isi fixeaza atentia mai mult pe estetica si pe tehnologia si functionalitatea generala a site-ului. Totusi, ceea ce este mai important este, daca paginile tale au forta de a capta si a retine atentia utilizatorilor un timp suficient de indelungat astfel incat acestea sa creeze un impact asupra lor.

De aceea, inainte de a incepe sa lucrezi propriu-zis la web design, este bine sa intelegi foarte bine care este audienta specifica spre care te indrepti - demograficele acestora, preferintele, comportamentul online si mai ales, inclinatia acestora de a deveni sau nu clientii tai.

Urmatoarele 5 puncte sunt elementare atunci cand analizezi audienta targetata:

  • Piata - Este extrem de important sa stii care este piata pe care te adresezi, ce oras si ce tara ai in vedere. De exemplu, structura de web design pentru o companie orientata catre piata din Dubai este diferita fata de structura unei companii orientata pe piata din China.
  • Grupul de varsta - Este bine de definit foarte clar acest segment, altfel vei ajunge la inconsistente in continutul site-uli.
  • Educatia - Nivelul de educatie al unui utilizator este un factor important in decizia de cumparare. In aceste conditii, continutul site-ului trebuie pliat pe acest element.
  • Cunostinte tehnice - Este un factor important in masura in care produsele tale fac parte din tehnologia de nivel inalt. In aceste conditii, trebuie sa analizezi nivelul de cunostinte tehnice pe care il poseda utilizatorii finali, si sa construiesti paginile in concordanta cu acest nivel.
  • Orientarea grafica - In masura in care ai cateva idei despre orientarea grafica a utilizatorilor, poti sa cresti numarul vanzarilor aduse prin site.

Responsabilitatea unui web design si a unei echipe de dezvoltatori este sa induca vizitatorului un anumit comportament. Structura si forma paginilor trebuie sa contina indicii clare cu referire la afacerea ta si la modul in care vizitatorul beneficiaza de produsele si serviciile companiei.

In momentul in care ai stabilit audienta careia i te adresezi, este datoria echipei de web design sa analizeze aceasta audienta si sa realizeze continutul si forma site-ului in functie de preferintele acestei audiente: care informatie este solicitata, ce cuvinte cheie folosesc acestia in cautarile lor etc.

Abonare Newsletter: