logo print

Cum construim un site pe un domeniu nou fara a pierde ranking-ul si traficul din site-ul vechi, intr-un proces de rebranding

Procesul de rebranding este unul fundamental in viata unei companii. Pe langa toate aspectele complexe de organizare pe care le presupune, este deosebit de important de stabilit cum acest proces afecteaza site-ul actual al companiei, mai ales din punct de vedere al investitiilor in promovare deja realizate.

In mod normal, cand se creeaza un site pe un domeniu nou (care reflecta, in general, noua denumire a companiei, ca urmare a procesului de rebranding), anumiti indicatori, cum ar fi: ranking, trafic, link-uri etc. pornesc de la zero. Vestea buna este ca, prin anumite tehnici SEO, putem transfera o parte din ranking-ul si traficul site-ului vechi catre site-ul nou si astfel, putem recupera o parte din investitia realizata in promovarea site-ului anterior.

Pentru a minimiza pierderile de ranking atunci cand se transfera site-ul pe un nou domeniu, trebuie avute in vedere urmatoarele tehnici de optimizare site:

Inregistrarea unui domeniu nou sau achizitia unui domeniu deja existent

  • Domeniul cumparat trebuie sa reflecte procesul de rebranding si trebuie inregistrat si verificat prin consola Webmaster Tools oferita de Google ce ofera multiple optiuni de monitorizare;
  • Se poate opta si pentru achizitia unui domeniu deja existent, insa exista riscul ca acesta sa fie deja banat de motorul de cautare Google, datorita activitatilor de SPAM inregistrate. In cazul in care domeniul a fost banat, este necesar sa se realizeze o cerere de reconsiderare catre Google, inainte de transferul site-ului vechi pe acest nou domeniu;

Crearea unei pagini “Site in constructie”

  • Chiar si atunci cand este postata o singura pagina pe noul site, Google incepe deja procesul de indexare al domeniului respectiv;

Redirectarea adreselor URL ale paginilor vechi catre adresele URL de pe domeniul nou

  • In mediul de dezvoltare trebuie testate toate redirectarile intre pagini. Ideal, transferul paginilor trebuie sa se realizeze 1 la 1, prin redirectari de tipul 301 (schimbare permanenta). Astfel, in fisierul htaccess se adauga urmatoarele linii de cod:
    redirect 301 www.site-vechi.ro/acasa.htm www.site-nou.ro/acasa.htm
  • Redirectarile de tipul 302 semnifica o schimbare temporara de link si nu permit transferul de ranking intre cele doua adrese URL.

Monitorizare prin consola Google Webmaster Tools

  • Google Webmaster ofera numeroase facilitati de monitorizare a domeniului si a link-urilor si detecteaza anumite anomalii care pot sa intervina in procesul de indexare, cum ar fi link-uri duplicat etc.;
  • Este foarte important de inregistrat noua adresa a domeniului prin formularul Change of Address;
  • Trebuie transmisa catre Google harta vechiulu site pentru ca motorul de cautare sa parcurga paginile vechi si sa schimbe statusul acestora ca fiind redirectate prin 301, precum si harta noului site.

Din discutia de mai sus rezulta ca mutarea unui site pe un nou domeniu este un proces delicat care necesita o atentie sporita pentru a minimiza pierderile de trafic si ranking. De aceea, acest proces ar trebui luat in considerare numai daca este neaparata nevoie.

Abonare Newsletter: