logo print

Marketing incrucisat pentru conversie: PPC si retargetarea pietei

Cautarea platita (Pay-per-Click: PPC) este unul dintre multiplele canale de marketing digital existente, si desi eficienta, devine mult mai puternica atunci cand este combinata si cu alte strategii de marketing, mai ales cu cele care nu sunt strict orientate pe raspunsul direct. Si aceasta se intampla pentru simplul motiv ca este mai probabil ca audienta sa aiba un feedback pozitiv atunci cand percepe mesajul publicitar din mai multe canale de marketing diferite.

Cautarea platita (Pay-per-Click: PPC)

Cautarea platita este unul dintre canalele de marketing caracterizat mai ales prin raspuns direct. Este o modalitate eficienta de a aduce trafic pe site; totodata, fiind combinata cu SEO, devine un instrument puternic pentru consolidarea si notorietatea brandului. Functionand impreuna, PPC si SEO devin foarte eficiente pentru a aduce trafic targetat pe site-ul tau.

Atata timp cat rata de conversie nu este 100%, este loc de imbunatatiri. In medie, numai 3% dintre vizitatorii website-ului cumpara de la prima vizita.

Cautarea platita si retargetarea

Retargetarea se refera la afisarea unei reclame numai pentru acei vizitatori care au interactionat deja cu site-ul tau. Acestia nu au facut conversie din motive variate: amanare, pierdere din vedere, dorinta de a cauta si alte oferte. De aceea, reclama afisata acestora vine ca un reminder despre oferta initiala si mentine o legatura deja stabilita.

Consecventa intre mai multe canale de marketing

Campaniile PPC trebuie personalizate in functie de produsul sau serviciul oferit. Daca, spre exemplu, oferi doua produse, campania PPC trebuie sa cuprinda doua anunturi diferite care dirijeaza traficul catre paginile din website dedicate produselor cautate. La retargetare, se afiseaza vizitatorului care nu a facut conversie o alta reclama numai despre produsul pentru care a manifestat interes.

Pentru companiile B2B unde procesul de contractare a unui client nou se face prin parcurgerea mai multor etape ce dureaza in timp, se poate folosi retargetarea pentru a reaminti avantajele si beneficiile produsului sau serviciului oferit. Totodata, campaniile pot fi structurate pentru a servi diferite mesaje specifice pe masura ce negocierile progreseaza.

In concluzie:

Campaniile de retargetare pot aduce vizitatorii inapoi pe site printr-un click pe un mesaj publicitar. Daca la prima vizualizare au retinut numele companiei sau adresa site-ului, acestia se pot reintoarce fie prin cautarea in motor sau prin scrierea directa a adresei URL in browser. De aceea, cautarile platite si SEO sunt instrumente foarte eficiente pentru a creste traficul pe site si pentru a aduce vizitatorii inapoi dupa ce acestia au plecat.

Abonare Newsletter: